sobota 5. augusta 2017

Šalát

Vitajte u mňa!
Ďakujem vám za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Nevyšívam :-(
Štrikujem, ale menej, ďalším papučiam chýba ešte kúsok a zošiť :-)
Zas som motala. Dva dni tu na mňa čakalo pradienko zelenej:



Upratujem, periem, reorganizujem byt. Zajtra príde Miško s Maxíkom a v stredu Jurko. Budem mať doma 50% detí (2) a 100% vnúčat (1). Tak sa teším :-)

Keď sú doma deti, bývajú na hornom poschodí. To je teraz v dezolátnom stave, lebo vraj to pri rekonštrukcii tak musí byť. Musela som premyslieť a pripraviť všetko tak, aby mal každý aspoň kúsok súkromia dole s nami. 

Na obed manžel doniesol hlávkový šalát. Dostal od Dušana. Keby sme boli sami, bol by zajtra na šalátovú polievku. Máme ju obaja veľmi radi. Nuž ale, deti prídu okolo obeda a už sme sa dohodli, čo navarím. Šalát takmer ostal v hanbe :-(

Pri práci v horúcom počasí som si spomenula na podobné horúčavy v detstve. Kuchynské okno sme mali na juhozápad a po obede sa tam nedalo existovať. Okno bolo celé otvorené a do polovice sme s maminkou zaťahovali hrubú zelenú roletu. Museli sme ju na bokoch trocha ohnúť, aby vošla medzi krídla okna. Ocko sa na tom hneval, lebo sa vraj roleta pokazí. Po 33. rokoch bývania,  maminka, už iba sama, byt vymenila za menší a roleta bola stále dobrá :-)

A spomenula som si pritom aj na chuť takýchto horúcich letných dní. Úplne som si ju vedela predstaviť. Vždy sme mali v mise urobený hlávkový šalát. Maminka ho robievala od oka, žiadny dresing. Na umyté listy šalátu dala cukor, soľ, korenie a ocot. Misu strčila pod vodovod a naliala studenej vody. Premiešala  a mohli sme jesť rovno z misy. Ja aj lyžicou, lebo najviac mi chutila tá sladko-kyslá voda :-)

Tak som si teda urobila dnes aj ja takýto šalát. Aby som to neprehnala, najskôr som dala lyžicu cukru a menej octu. Bolo málo, pridala som ďalšiu lyžicu cukru, octu, premiešala a bolo to ono. Chuť môjho detského letného dňa :-)





Keď ma pri práci morila horúčava, siahla som po mise, pojedla, popila, pospomínala, aj slzy ronila :-)


Celý týždeň som nebola v obchode. Lístok skleróznik narastal. Naplánovala som si to až na podvečer, takže môj čaj bol dnes iný. Vzduch prehriaty, v aute ako v saune, nakupovanie nemám rada, všetko potom spratať, tak čo mi najlepšie padlo? Pohár vody:




Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela


4 komentáre:

  1. "Mluvíš" mi z duše.Salát jen tak narychlo a byl vynikající..snědla jsem vždy hromadu..:-D A perlivá voda místo čaje dnes přišla určitě vhod.Při těch vedrech,které poslední dobou panují,není chuť na teplé cokoliv.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Danka,
    tak konečne sme doma, na Orave bolo super, ale tiež aj dosť horúco...
    Tento šalát sa robil aj u nás doma, ja ho však nerobievam, moja polovička ho takto nemá rád... škoda.
    Nákupy v teple dajú teda zabrať, viem o čom hovoríš :-)
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Takový čerstvý salátek, to je mňamka!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. You must be excited to have your family home for a little while - so lovely!

    OdpovedaťOdstrániť